بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
  • 1403/07/08 - 13:57
  • - تعداد بازدید: 48
  • - تعداد بازدیدکننده: 48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
حجت الاسلام غفوری نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و امام جمعه کرمانشاه:

می‌توان از ظرفیت نخبگان و مستعدین استان برای استخراج برش استانی برنامه هفتم توسعه بهره کار آمد برد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان کرمانشاه:  دکتر طاهرپور رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه در تاریخ 7 مهر ماه 1403 با حجت الاسلام غفوری نماینده محترم ولی فقیه در استان کرمانشاه و امام جمعه کرمانشاه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه دیدار کردند.

در این دیدار دکترآوات طاهرپور، رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه، ضمن اشاره به ایام روز نخبگان که با پیشنهاد و پیگیری بنیاد ملی نخبگان در روز تولد شهید دکتر چمران در تقویم رسمی کشور ثبت شده است،  در خصوص ماموریت ها و برنامه های بنیاد نخبگان استان کرمانشاه، فعالیت های بنیاد نخبگان استان در سال جاری و به صورت خاص هیات‌های اندیشه ورز نخبگانی و افتخارات کسب شده این هیات‌ها در سطح کشور و برنامه "هیوا" (هدایت، یاری و واکاوی استعدادها برتر) توضیحات مبسوطی ارائه داد.

حجت الاسلام غفوری بیان  نموددند، در طول تاریخ کشورها و ملت ها قله هایی به چشم می‌خورد که نخبگان در آنجا دیده میشوند، همانند ابن سینا، ذکریا رازی و بسیاری دیگر از بزرگان تاریخ کشورمان که باعث افتخار و بالندگی کشور هستند. نخبه اوج قله پیشرفت و تعالی در جامعه است.

امام جمعه کرمانشاه فرمودند: من زندگی نامه بسیاری از نخبگان را در فرصت‌هایی که به دست می‌آورم مطالعه کرده و می‌کنم. نخبگان نقش جلودار و پیشران جامعه را ایفا می‌کنند. ایشان به نقل قولی از شهید حاج قاسم عنوان نمودند: فرماندهان ما خودشان جلو و در خط مقدم حضور داشته‌اند و بقیه افراد را به حضور دعوت می‌کردند چیزی که در دنیا کمتر دیده شده است. دقیقا مشابه کاری که نخبگان در جامعه انجام میدهند. نخبگان خود در پیشانی فعالیت‌ها و تلاش‌ها قرار می‌گیرند، و جامعه را به حضور و فعالیت دعوت می‌نمایند. نقش نخبه نقش جلوداری است به نحوی که جامعه را به حرکت و پیشرفت وارد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: یک نکته بین اکثر نخبگان مشترک است و آن این است که در دوره حیات  زندگی سختی را دارند. نخبگان و سرآمدان در زمان حیات معمولاً در حجاب معاسرت هستند که این امر اجازه دیده شدن به ایشان نمی‌دهد و پس از  رفتن ایشان اغلب شناخته می‌شوند. بنیاد ملی نخبگان توانایی برداشتن این حجاب و شناساندن نخبگان و سرآمدان را به جامعه دارد. و با توجه به فعالیت‌های گسترده بنیاد ملی نخبگان و بنیاد نخبگان استان کرمانشاه این مهم بسیار به چشم می‌خورد.

در پایان ایشان تاکید فرمودند که می‌توان از ظرفیت نخبگان و مستعدین استان برای استخراج برش استانی برنامه هفتم توسعه بهره کار آمد برد.

 

 

  • گروه خبری : SlideShow
  • کد خبر : 173370
کلمات کلیدی
مدیر کرمانشاه
خبرنگار

مدیر کرمانشاه

تصاویر